reklama

Waka waka e e! Quo vadis Slovensko?

Žeby do Matrixu? Neviem, či problém takzvaných "pseudo-pozícií" v "pseudo-firmách" je téma, ktorú treba rozdiskutovať v globálnom merítku, alebo to je len špecifikum našej krajiny respektíve regiónu, ktoré tu azda zaparkovalo ako pozostatok postsocialistickej eufórie (~rané devädesiate roky, džogingy na burze vo Vajnoroch, chutný USA hotdog s kapustou, o ktorom v Amerike nikto nikdy nechyroval a podobne). V každom prípade tento jav a či skôr zjav je tu teraz, ovplyvňuje podľa môjho subjektívneho pozorovania väčšinu mladých, produktívnych ľudí, ktorí sa často stávaju tak neoddeliteľnou súčasťou virtuálneho matrixu, že pomaly ale isto strácaju kontakt s reálnym svetom, jeho problémami a potrebami. Ale poďme pekne po poriadku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Sem ideme?
Sem ideme? (zdroj: Warner Brothers)

Jednou zo základných typológii, ktorú spomína snáď každá príručka o prežití u pseudo-zamestnávaťeľa, je zahraničná (zväčša americká, teda aspoň v čase jej založenia) dnes už globálna a ideálne do Číny vyoutsourcovaná spoločnosť v obore IT technológii. Predpokladáme minimálne 25 - 30.000 zamestnancov, aby v čase najväčšieho boom-u (~7 rokov dozadu) bolo pripravené ideálne podhubie prerastených západňiarských zamestnancov pre nutnú optimilizáciu nákladov a s tým spojené premiesňovanie tzv. biznis funkcií do krajín s nižšími personálnymi nákladmi. A tu vstupujeme do hry my! Naše malé Veľké Slovensko sa z prítmia zadného radu nesmelo hlási a dokonca ukazuje do kamery monopoly kartičky "Dostav sa na štart a neplatíš 4 kolá dane", ale to je téma na iný článok a inak sa snáď ani nedalo. Spoločnosťi v najlepších časoch robia nábory za ktoré by sa nemusela hanbiť ani dramaturgia Superstar, všade sa to hemží mladými ľudmi, ktorí majú jazyky, vedia si nasadiť headset (slúchadla) a tie nemusia byť ani modré. Čarovným slovíčkom v názve pozície je "analyst", "manager", ale vyskytujú sa aj exotickejšie kombinácie ako "analyst manager".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším špecifikom je podpora nejakého (jedno akého) zahraničného trhu, kam sa denne minimálne 2 krát pripájate na tzv. "conf call" tak, aby ste s ďalšími spoluneštastníkmi, ktorí sa chytili na čarovné slovíčka podobne ako Vy, riešili neprekonateľné rébusy a síce prečo hodnota bunky A4 v reporte XYZ nesedí s pivotkou v dashboarde ABC. Keď sa podarí presvedčiť väčšinu konferenčného pléna o tom, že rozdiel je spôsobený nekvalitou vstupných dát, je možné započať debatku a ďaľších "hot business topics", ktoré sú dôležité "not only because". A ide sa baselinovať budget po šesnásty krát, strečovať "eSeLáčkA" či realignovať procesy. Aby to celé dávalo zmysel a nestrádalo podstatu treba jedným dychom (do slúchadla) dodať, že cieľom je "continuous endeavor to improve the customer experience and to achieve maximisation of added value across all product lines".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vygrcať modrú pilulku... grrr

Polčas rozpadu človeka, ktorý má senzorické schopnosti potrebné na odpozorovanie faktu, že sa pohybuje vo virtuálnom matrixe, kde väčšina pracovných povinností je paradoxne konštituovaná prerastenosťou samotnej organizácie (obraz 400 kilového suma podopieraného desiatimi študentami) je zhruba 1 rok. Následne buď na seba preberie nejakú čerstvú "management function", ktorá akurátne pristála v slovenskej pobočke ako výsledok optimalizačného projektu konzultanta Boba niekde v Británii či Štátoch, alebo sa pod ťarchou svojej osobnej nepotrebnosti (aj by som založil nový terminus technicus, niečo ako subjectively perceived uselessness - SPU) skusmo poberie ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ach jaj, chcete ľudia mladí v tomto žiť? Chcete aby výsledkom Vašej činnosti boli excelovské reporty typu realignovany_budget_v142.xls? Chcete stále "podporovať" nejaké trhy a čakať, že už tá ďalšia pozícia, ktorú sem Bobovia ofšornú pôjde konečne aj mimo kontext Excelu? Pozerajme sa viac na lokálne trhy, hľadajte prácu, ktorej výsledky majú potenciál byť nielen viditeľné v exceli, ale viditeľné v reálnom svete ideálne na lokálnych a regionálnych trhoch. Je to jedna z ciest ako sa aspoň čiastočne dostať mimo tento vykonštruovaný matrix do ktorého už beztak kvantum mladých ľudí nenávratne spadlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto vydržal až sem vedzte, že nabudúce si povieme niečo o bankách, ...tam je to ešte "silnejšie" kafčo.

Váš dôchodca a pozorovateľ súčasného sveta v jednej osobe,

Imrich Šykavka

Imrich Šykavka

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dôchodca tápajúci v informačnej spoločnosti a jej výdobytkoch, nadšený idealista, niekedy realitou potopený utopista, svojimi fotografiami na počudovanie okolia stále neodradený a najmä neodradný fotograf. To som ja, Imrich Šykavka, človek milión, medzi študentami na fakulte kedysi známy aj ako "Šukavka".Vitajte do mojho sveta! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu